Followers

Tuesday 22 January 2019

I rise from the ashes.

Assalamualaikum.

Ini adalah blog kelima aku.

3 blog pertama merupakan blog peribadi, hanya orang terdekat yang mengenali aku yang sebenar yang mempunyai link kepada blog aku. Blog keempat; iaitu blog ashyfighter.blogspot adalah blog pertama aku sebagai ASH (Which is deleted diatas sebab sebab tertentu) Nama penuh aku biarlah rahsia. Biarlah aku hidup dalam keadaan biasa biasa. Aku tidak berminat untuk menjadi terkenal. Fame is not my thing (bajet dah famous macam Ziana Zain) Bila kau dah dikenali umum, secara lansung kehidupan peribadi kau menjadi bualan orang.  They will talk about every single thing. Your name, your age, your education, your face, your family. 

They will talk, bad things and good things. If it's a good thing, Alhamdulillah. Though masa tu kau kena deal dengan perasaan riak, ujub takabbur (nauzubillah Ya Allah) And they will talk bad about you. Kau hodoh, eh kau pendek, tak pun kau gemuk sangat (walaupun berat kau masa tu 50kg je), dorang akan tanya siapa parents kau, dorang kerja apa, dulu sekolah mana (SMK? biasa je tu dulu mesti selalu ponteng sekolah lepak mall sebab tak minat belajar. Sekolah Convent? Fuyooo macamana, dah murtad dah ke? Ehh sekolah SBP dak2 pandai ni. MRSM? ehh kenapa tak fly oversea? ni mesti SPM dulu result teruk. Sekolah agama? Fuyoo mesti selalu pakai kopiah, perempuan bertudung labuh, alim, maksum dari dosa) Dan ketika itu kau tidak berhak untuk mendiamkan mereka. 

Haaa? Tengok? People judge, people talk. Dan aku bukan sejenis yang mampu bertahan dengan segala percakapan dan tohmahan manusia. Salute to public figures out there. Sejenis yang muka tebal. Hehe, it's a compliment okay sebab aku pun nak jugak bermuka tebal (?)

Introduction kepada diri aku, ada dekat tab SIAPA LA ASH NI. I'll write it there. 

Anyways, this is it. A medium for my writings, my catatan harian, my cerita, my emotion, my everything. Hehe... Stay tuned for more!


1 comment:

  1. I agree with you. Kalau rasa diri tak mampu untuk hadapi kata-kata orang tentang personal life kita, lebih baik jangan terlalu expose tentang personal life. Asalkan penulisan kita ada orang baca dan dapat memberikan manfaat kepada mereka dah mencukupi.

    ReplyDelete